30/01/2014 De tijd vliegt! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanneke Kesteren - WaarBenJij.nu 30/01/2014 De tijd vliegt! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanneke Kesteren - WaarBenJij.nu

30/01/2014 De tijd vliegt!

Door: Hanneke van Kesteren

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

31 Januari 2014 | Curaçao, Willemstad

Mijn laatste blog is alweer bijna twee weken geleden! De tijd vliegt voorbij! Ik moest vandaag een aantal keer de datum van vandaag invullen, en elke keer wilde ik weer 20/01/2014 opschrijven. Ik loop dus 10 dagen achter ;).

We hebben veel gedaan de afgelopen weken. Ik ga niet alles vertellen, dat komt wel weer als ik thuis ben, maar ik zal de leukste dingen eruit pikken (niet in chronologische volgorde!).

- Stage
Stage… tja stage! Ik doe niet veel op stage, maar wat ik doe is leuk. Ik geef ongeveer 1 les per dag, en de rest van de tijd zit ik na te kijken, kinderen te helpen, te kopiëren, of dingen voor mijzelf te doen. Totdat het 12.45 is, dan word ik weer naar huis gestuurd! Ik vind het geweldig! De kinderen doen zo goed hun best. Ook al worden ze keer op keer helemaal afgebrand, ze blijven volhouden. Mijn mentor blijft maar zeggen dat ze niet als de kinderen in Nederland zijn, dat ze echt een harde aanpak nodig hebben. Nou ik kan je vertellen, deze klas luistert het beste van al mijn stageklassen! Ik stond het een en ander op het krijtbord te schrijven (waarom hebben we eigenlijk digi borden in Nederland???) en realiseerde me dat ik niet kon zien wat de kinderen deden. Misschien waren ze wel met Pietje Bell acties bezig, hadden ze de propjes al klaar liggen om te gooien, maar toen ik vroeg aan de kinderen hoe ik de zin af moest maken, gaven ze netjes in koor antwoord. Toen ik daarna mij omdraaide zaten ze kaarsrecht en keken ze allemaal naar het bord. Echt… Heerlijke kinderen!

Mijn mentor heeft ook al gezegd dat ik zeer geschikt ben voor het lesgeven hier. Ik heb de goede instelling en weet hoe ik met deze kinderen om moet gaan. Ja… ik zou maar op deze school moeten solliciteren als ik klaar ben met de Pabo! (Haar woorden!)

- Wifi + Bezoek uit Nederland
De Wifi heeft hier anderhalve week uitgelegen. Na een week deed de Wifi het gelukkig weer in het andere stagehuis, dus konden we daar af en toe heen lopen om te internetten. Gisteren zat ik dus ook lekker in Altena op de Wifi, komen er opeens mensen binnen die ik niet ken. Ach… dacht ik. Ik ken zoveel mensen niet. Maar nee, deze man wilde zich even voorstellen. Hij zei dat hij Willem de Rooij heet en vroeg wie ik was. Mijn mond hing ongeveer op mijn knieën. Samen met Ingeborg (de beheerders van Stagedesk, welke op kantoor zitten in Nederland) is hij naar Curaçao gekomen om eens te kijken hoe het hier is. Ik heb het vermoeden dat ze na de 9e annulering binnen 1 week, gauw een vliegticket hebben geboekt om zelf even te kijken. Een bijkomend voordeel… De wifi was vannacht opeens weer gemaakt! : ).

- Starbucks + Rondje Nederland
Aangezien de wifi het een poos niet gedaan heeft, moesten we iets anders verzinnen om aan school te kunnen werken. Gelukkig zit er een starbucks vlakbij (10 min. met de auto) met uitstekende verbinding. Wij daar aangekomen, uit de vele smaken koffie wat lekkers gekozen, laptopje opgestart, batterij leeg dus oplader erbij… verdorie! Verloop stekker vergeten! Ik moet er nog even aan wennen dat ze hier andere stopcontacten hebben (A). Dat was dus een kort bezoekje aan de Starbucks. Wel zijn we al meerder keren naar de Albert Heijn geweest om boodschappen te doen, zijn we de Bruna binnengelopen, een rondje Blokker gedaan en hebben we de Livera van een afstandje gezien. Het is heel grappig om in deze winkels te lopen. Het voelt heel vertrouwd en het lijkt net of ik in Nederland ben!

- Verhuizen
Even een kort stukje tussendoor. Door de onveilige wijk en de slechte staat van de huizen hebben we toch besloten om te verhuizen. Per 20 februari wonen we niet meer op dit adres. Ik zou dus stoppen met kaartjes sturen, want anders komen ze waarschijnlijk niet meer aan. Familie Poelman, Lizzy en Stijn & Marnix meiden, heel erg bedankt voor jullie leuke kaartjes!

- Duiken
Vandaag was het dan zover. De eerste keer duiken hier op Curaçao! We moesten ons vanmorgen om 8.30 melden. We kregen het een en ander te horen en werden daarna in twee groepen verdeeld, aangezien we met 8 op 1 instructeur zitten. De ene helft ging ’s ochtends de theoriefilms kijken en de quizen maken en ’s middags duiken, de andere helft net andersom. Wij zaten met z’n 4en (Pamela, Marjolein, Lilian en ik) in de eerste groep, dus we hebben ons vanmorgen vermaakt met het kijken van een film. Helaas las ze ongeveer letterlijk het boek voor, en hadden we deze al gelezen. 3x 45 minuten duren dan echt heel erg lang!

Daarna was het tijd om de kleren te gaan halen. We zijn een poos bezig geweest met het uitzoeken van de juiste uitrusting, om vervolgens het zwembad in te gaan. Hier moesten wel allemaal oefeningen doen, als je ademautomaat uit je mond halen onder water, terug vinden, schoonblazen en weer verder ademen. Na een aantal oefeningen zijn we gelijk de zee ingegaan! Vandaag niet zo diep, maar voor mij diep genoeg. Ik had last van mijn oren! Ik kreeg ze niet goed. Ik ben zigzaggend dat water doorgegaan, uiteindelijk toch op de 6 meter gekomen, maar ik voel mijn oren nog steeds. Ik ben benieuwd of ik mijn brevet ga halen, want dan moet ik 18 meter diep en mijn oren gaan toch echt voor!

De foto’s volgen een andere keer. Het is inmiddels 22.18 en ik wilde eigenlijk om 22.00 op bed liggen. Ik moet ook nog douchen, dus ergens gaat er iets mis in mijn tijdsplanning!

Tot mijn volgende blog!

Ayo!

  • 31 Januari 2014 - 09:03

    Hennie Been :

    goedemorgen han
    wat een leuk verslag en wat fijn dat je het zo naar je zin heb. succes met het duiken maar je heb gelijk kijk uit voor je oren .en veel plezier .groetjes

  • 31 Januari 2014 - 09:18

    Lisa:

    Fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt. Heb je nergens meer last van na jullie ongeluk!
    Stijn was net vanmorgen aan het vertellen dat hij je zo mist want bij jou krijgt hij appelmoes en hij wil NU bij je slapen.... Heb uitgelegd dat je voorlopig nog niet terug komt en daar is hij het nog niet mee eens... Lizzy had een brief voor je klaar maar zou even wachten op je nieuwe adres, dus zodra je die weet horen wij dat graag. Veel plezier nog en een dikke knuffel van de kinderen,

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage @ Curaçao

Stage lopen in Willemstad!

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

Update :)

16 Maart 2014

Heerlijk weekend!

02 Maart 2014

Karnaval op Curaçao

23 Februari 2014

Oeps...

13 Februari 2014

De gemiddelde week in rijm...
Hanneke

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 7773

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Stage @ Curaçao

Landen bezocht: