Update :) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanneke Kesteren - WaarBenJij.nu Update :) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Hanneke Kesteren - WaarBenJij.nu

Update :)

Door: Hanneke van Kesteren

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

04 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Op het moment van schrijven zit ik moe, niezend en sniffend achter in de klas te bedenken waar deze blog over moet gaan, terwijl mijn mentor een knutselles geeft. Sinds de vorige blog is er weer veel gebeurd. Ik zit bijna geen dag stil…

Op stage heb ik de oudergesprekken gehad. Bijzonder om te zien is dat hier de gesprekken echt maar 10 minuten duren. Mijn mentor praat tegen de ouders net als tegen de leerlingen. Waar in Nederland een leerkracht bij een 5 tegen de ouders zegt: ‘Ik heb gemerkt dat Jantje moeite heeft met rekenen. Hoe staan jullie er tegen over om af en toe wat extra werk mee naar huis te nemen? Hij hoeft echt niet elke dag te oefenen, maar af en toe 10 minuutjes zou fijn zijn.’, zeggen ze hier: ‘Oefen met rekenen, anders blijft hij zitten’. Sommige ouders vragen zelfs om extra werk, heel bijzonder!

Inmiddels heb ik ook al een paar dagen echt zelf lesgegeven. Heel leuk om te doen! De kinderen luisteren erg goed naar me en volgens mijn mentor ben ik klaar om aan het werk te gaan. Henk (begeleider uit Nederland) is op bezoek geweest en we hebben onze brief gekregen die we 7 maanden geleden aan onszelf hebben geschreven. Leuk om te lezen dat het toch anders is dan dat je van te voren denkt.

Buiten stage om gaan we veel weg. Op dinsdag naar de openluchtbioscoop op Mambo beach, op woensdag naar Cabana, op vrijdag en/of zaterdag naar Bermuda en op zondag naar Wet ’n Wild. En dan heb ik het nog niet eens over de feestjes als Full moon, Schuimparty, Holland Party en Spring break. Het is echt waar, elke dag is hier wat te doen!

Vorige week zijn we naar Spring break geweest op kokomo beach. Ze hadden op het strand allemaal ligbedjes, opblaaszwembaden, sproeiers en natuurlijk een leuke dj. Ze hadden een billenshake contest, waterballonnengevechten en voetbaltoernooien. In het water lag een grote trampoline, jetski’s en een bananenboot. Nou die bananenboot heb ik geweten! Ik had zo’n spierpijn de volgende dag. Het was een hele bijzondere dag. Aan het eind van de middag hebben we een patatje en een frikandel speciaal (!!!) gegeten en ’s avonds waren er allemaal dj’s. Het was een geslaagde dag! Gelukkig volgen er nog 2.

Ook zijn er wat bn’ers gespot op het eiland. Helemaal aan het begin van onze periode hebben we Jandino gezien. We zijn naar een optreden geweest van Do en op dit moment is Enrique Iglesias op het eiland en natuurlijk volgende maand Marco Borsato. Ik heb er veel zin in!

Ik ben ook al helemaal aan de temperaturen hier gewend. Met 26 graden hebben we het koud en lopen we in een lange broek en een vest. Dat wordt nog wat van de zomer in Nederland. Voor nu ben ik snipverkouden, ik denk door de airco in het kantoortje waar ik af en toe aan het werk ben voor school. Ja, ja ook dat doe ik nog! Ik ben gelukkig bijna klaar met mijn minor en onderzoek, beter anderhalve maand te vroeg klaar dan te laat ;).

Ik ga gauw mijn mentor en leerlingen helpen met de papier-maché, want het wordt een zooitje hier.

Ayo!

  • 04 April 2014 - 18:29

    Hennie Been :

    hallo hanneke. fijn om weer een verslag te lezen .en dat je het zo naar je zin heb .ja je heb het druk met van alles .maar dat is wel een goed teken .beter dan je te vervelen .ik zouw zeggen ga zou lekker door voor dat je het weet ben je weer hier en ik denk dat best weer moet wennen .nu groetjes uit spijkenissen

  • 04 April 2014 - 19:32

    Leidie Koppenol:

    Hoi Hanneke, wat een leuke blog weer en wat heb je het druk met dat vele uitgaan, groot gelijk hoor, het zal best heerlijk zijn om met dat zalige weer 's avonds onder een sterrenhemel te dansen. En wat fijn dat je al zo ver bent met het werk dat je voor school moet maken, inderdaad beter ruim op tijd klaar als op het nippertje, dan wordt het zo'n zenuwachtig gedoe.
    De tijd vliegt zo voorbij, nog maar een paar weekjes en dan komen je moeder, zus en broer al naar je toe, leuk toch, en dan, ja dan kom ook jij al weer snel naar huis, maar zo ver is het nog niet, eerst nog een paar weken genieten. Maak nog maar veel plezier met je vriendinnen en succes met lesgeven. Groetjes


Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Stage @ Curaçao

Stage lopen in Willemstad!

Recente Reisverslagen:

04 April 2014

Update :)

16 Maart 2014

Heerlijk weekend!

02 Maart 2014

Karnaval op Curaçao

23 Februari 2014

Oeps...

13 Februari 2014

De gemiddelde week in rijm...
Hanneke

Actief sinds 01 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1918
Totaal aantal bezoekers 7778

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 01 Juni 2014

Stage @ Curaçao

Landen bezocht: